2014. február 9., vasárnap

Küldetésem

Réges-rég fa szerettem volna lenni.
Út peremén állni, nem világgá menni.
Erős tölgy, vagy sudár jegenye,
Kit nem tiporhat le lánctalpak kereke.

De a sors mást rendelt nekem,
Fölvettem hát próféta köpenyem.
Hirdettem: testvériség, egyenlőség, szabadságot!
Hegytetőről messze látok, prófétálok.

Fájdalmas és nehéz az én küldetésem,
Akár réges-rég volt születésem.
Irány váltás, korszakváltás, folyt mint zúgó patak
Szép szavak, nagy szavak, mégis a régi ing maradt.

Hegyet jártam, kőtáblára törvényt véstem,
Völgyben a sokaság bálványt imád, őket féltem.
Szennyes ingben dáridóztak, táncot jártak, dombra fel.
Őnékik a régi gazda, égből hulló manna kell.

Ha a régi gazda, mint a tél, lopakodva vissza tér,
Kőtáblára vésett törvényem mit sem ér.
De ne örüljetek nagyon a konc legjaván,

Asztal alatt koppan a csont, Lázárok lesztek a vacsorán.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése